Regulamin – aplikacja BREIZH

Ogólne warunki świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy

Niniejsze „Ogólne warunki świadczenia usług na rzecz Konsumentów” mają zastosowanie do stosunków pomiędzy firmą Justyna de Bure Marketing i PR z siedzibą w Głoskowie (05-503, ul. Żurawia 21; REGON: 147170691; NIP: 764-224-87-22), świadczącą usługi gastronomiczmne i cateringowe za pośrednictwem restauracji BREIZH by Rhubarbe&Basilic (zwaną dalej Restauracją) w kompleksie biurowym The Park Warsaw, zwaną dalej Usługodawcą/Administratorem aplikacji, a indywidualnymi Klientami korzystającymi z Aplikacji BREIZH, zwanymi dalej Usługobiorcami/Użytkownikami aplikacji.

  1. Definicje

Usługodawca/Administrator aplikacji: firma Justyna de Bure Marketing i PR z siedzibą w Głoskowie (05-503, ul. Żurawia 21; REGON: 147170691; NIP: 764-224-87-22) świadcząca usługi gastronomiczne i cateringowe za pośrednictwem Restauracji BREIZH by Rhubarbe&Basilic.

Operator aplikacji: firma POSbistro Sp. z o.o z siedzibą w Krakowie (30-527), ul. Na Zjeździe 11.

Restauracja: Restauracja BREIZH by Rhubarbe&Basilic mieszcząca się w kompleksie biurowym The Park Warsaw w Warszawie (ul. Krakowiaków 34, 02-255).

Aplikacja: aplikacja BREIZH służąca do składania zamówień.

Oferta: asortyment produktów i usług gastronomicznych i cateringowych, oferowanych przez Restaurację, które mogą być zamówione przez Konsumenta za pośrednictwem Aplikacji.

Usługobiorca/Użytkownik aplikacji: Osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, składająca Zamówienie.

Zamówienie: oświadczenie woli składane Restauracji przez Usługobiorcę za
pośrednictwem Aplikacji na wybraną przez niego Ofertę, skutkujące zawarciem Umowy Sprzedaży.

Umowa Sprzedaży: stosunek prawny zawarty pomiędzy Usługobiorcą a Restauracją na podstawie złożonego Zamówienia dotyczący jego realizacji oraz dostawy lub osobistego odbioru.

Konto: spersonalizowany panel administracyjny Usługobiorcy dostępny po dokonaniu skutecznej rejestracji i zalogowaniu się w Aplikacji poprzez podanie ustalonego wcześniej loginu oraz hasła, za pomocą którego Usługobiorca może korzystać z usług świadczonych przez Restaurację, w tym w szczególności składać zamówienia na produkty.

Systemy Płatności Online: aplikacja pozwala na dokonywanie płatności online.

  1. Dane teleadresowe Administratora aplikacji

Justyna de Bure Marketing i PR, właściciel restauracji BREIZH by Rhubarbe&Basilic

  1. Żurawia 21, 05-503 Głosków

NIP: 764-224-87-22

REGON: 147170691

T: +48 501 450 249

Mail: biuro@briezh.pl

  1. Zastosowanie i Postanowienia Ogólne

3.1 Niniejsze „Ogólne warunki świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy” [dalej: OWU] mają zastosowanie wyłącznie do usług świadczonych za pośrednictwem aplikacji mobilnej BREIZH, za które to usługi Administrator aplikacji ponosi pełną odpowiedzialność.

3.2 Administrator aplikacji informuje, iż korzystanie z Aplikacji przez Usługobiorców jest usługą świadczoną drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.) [dalej: u.ś.u.e], które odbywa się na podstawie niniejszych OWU, pełniących również rolę Regulaminu w rozumieniu 8 u.ś.u.e.

3.3 Niniejsze OWU określają w szczególności zasady świadczenia usług oferowanych za pośrednictwem Aplikacji, ich zakres oraz zasady korzystania z nich.

3.4 Korzystanie z Aplikacji jest całkowicie darmowe, natomiast dokonywanie zakupu wiąże się z opłatami.
3.5 Administrator aplikacji nieodpłatnie udostępnia Usługobiorcom niniejsze OWU za pośrednictwem Platformy w systemie teleinformatycznym, a także w sposób umożliwiający ich pobranie, odtworzenie, utrwalenie i wydrukowanie.

  1. Zasady Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną

4.1 Rozpoczęcie świadczenia usług za pośrednictwem Aplikacji następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Usługobiorcę z Aplikacji, a co za tym idzie akceptacją warunków niniejszych OWU. Świadczenie usług przez Administratora aplikacji na rzecz Usługobiorcy nie jest ograniczone w czasie.

4.2 Usługobiorcy mają możliwość zarejestrowania się w Aplikacji – utworzenia konta na skutek podania w formularzu rejestracyjnym dostępnym w Aplikacji w zakładce „Rejestracja” swojego imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej oraz hasła. Usługobiorca może zrezygnować ze świadczonych usług w każdym czasie.
4.3 Usunięcie konta danego Usługobiorcy następuje na skutek wniosku złożonego przez niego za pomocą poczty elektronicznej przesłanej na adres: biuro@briezh.pl.

4.4 Administrator aplikacji ma prawo do usunięcia konta danego Usługobiorcy w sytuacji rażącego naruszenia przez niego postanowień niniejszych OWU, w tym w szczególności:

umyślnego zamawiania potraw i nieodbierania zamówień czy też podania nieprawdziwych/fałszywych danych podczas procesu rejestracyjnego – jeżeli nie zaprzestaje on przedmiotowego działania pomimo wyznaczonego przez Administratora aplikacji w tym zakresie terminu – nie krótszego niż 7 dni.
4.5 Administrator aplikacji nie ponosi odpowiedzialności za niemożność świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy na skutek działania siły wyższej.
4.6 Korzystanie przez Usługobiorców z Aplikacji jest możliwe wyłącznie przy połączeniu internetowym z urządzenia kompatybilnego z systemami operacyjnymi Android oraz iOS.
4.7 Administrator aplikacji nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne braki w dostępie do sieci użytkownika Aplikacji.

4.8 W ramach korzystania z usług niedozwolone jest zamawianie dań, a następnie nieodbieranie ich i w konsekwencji niepłacenie za zamówienie.
4.9 Korzystając z Aplikacji Usługobiorcy mają obowiązek postępować zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi oraz zasadami współżycia społecznego.
4.10 Zakazane jest wykorzystywanie przez Usługobiorców usług w sposób
sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi, dobrymi obyczajami
lub w sposób naruszający uzasadnione interesy Administratora Aplikacji. W szczególności
Usługobiorca nie będzie podejmował czynności, które mogłyby narazić Administratora Aplikacji na jakąkolwiek szkodę majątkową.

4.11 Zabronione jest pobieranie przez Usługobiorcę zawartości baz danych udostępnionych w Aplikacji i wtórne ich wykorzystywanie w całości lub w istotnej części co do jakości lub ilości.
4.12 Administrator aplikacji zastrzega, iż wszystkie wiadomości i materiały dostępne w Aplikacji są objęte ochroną prawa autorskiego. Usługobiorca ma prawo do korzystania z nich jedynie w ramach dozwolonego użytku osobistego. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w Internecie i inne formy korzystania z materiałów i wiadomości umieszczonych w Aplikacji, wykraczające poza granice dozwolone prawem, jest zabronione.

  1. Oferta

5.1 Administrator aplikacji publikuje Ofertę Restauracji w Aplikacji, zgodnie z aktualną ofertą.

5.2 Administrator aplikacji prezentuje wszystkie informacje dotyczące Restauracji i jej oferty w sposób wyraźnie wskazujący Usługobiorcy jego prawa i obowiązki w przypadku akceptacji Oferty.
5.3 Restauracja może używać składników oraz dodatków do posiłków i napojów, które mogą powodować alergie i nietolerancje. Jeśli Usługobiorca ma alergię na jakiekolwiek artykuły spożywcze, zalecamy skontaktować się z Restauracją telefonicznie, aby uzyskać aktualne informacje o alergenach przed złożeniem Zamówienia.

  1. Umowa Sprzedaży

6.1 Umowa Sprzedaży produktów lub usług gastronomicznych lub cateringowych zawierana jest w momencie ukończenia składania Zamówienia przez Usługobiorcę poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”. Usługobiorca niezwłocznie otrzyma potwierdzenie zawarcia Umowy na podany przez siebie w procesie rejestracji adres mailowy.

6.2 Umowa może być prawidłowo wykonana przez Restaurację wyłącznie pod warunkiem podania przez Usługobiorcę prawidłowych i pełnych danych kontaktowych w procesie rejestracji. Usługobiorca jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia wszelkich nieścisłości w danych, w szczególności dotyczących płatności, które zostały przekazane Restauracji.
6.3 W celu uzyskania informacji o statusie realizacji Zamówienia Usługobiorca może kontaktować się bezpośrednio z Restauracją za pomocą danych kontaktowych podanych w Aplikacji po złożeniu i potwierdzeniu Zamówienia, o którym mowa w ust. 1. W oczekiwaniu na Zamówienie Usługobiorca powinien być dostępny za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi w procesie rejestracji.

6.4 Jeżeli Usługobiorca zdecyduje się na realizację Umowy poprzez dostarczenie mu zamówionych produktów, winien on być obecny pod wskazanym przy składaniu Zamówienia adresem dostawy w celu jego odbioru.

6.5 Jeżeli Usługobiorca zdecyduje się na realizację Umowy poprzez samodzielny odbiór zamówionych produktów, winien on zgłosić się w tym celu o wskazanym czasie do punktu odbioru zamówień Restauracji.
6.6 W momencie dostarczenia Zamówienia Restauracja może poprosić o dokument tożsamości, jeśli Zamówienie obejmuje produkty alkoholowe lub inne produkty z ograniczeniem wiekowym. Jeśli Usługobiorca nie jest w stanie wylegitymować się odpowiednio lub nie spełnia minimalnych wymogów wiekowych, Restauracja odmówi dostarczenia odpowiednich produktów Usługobiorcy. W takim przypadku pobrane mogą zostać koszty z tytułu unieważnienia Zamówienia.

  1. Odstąpienie od Umowy

7.1 Z uwagi na rodzaj i wrażliwy charakter oferowanych przez Restaurację za pośrednictwem Aplikacji produktów Usługobiorca nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy po rozpoczęciu jej faktycznej realizacji (art. 38 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827). Odstąpienie od zawartej Umowy możliwe jest wyłącznie przed rozpoczęciem jej faktycznej realizacji bez podania jakiejkolwiek przyczyny przez kontakt telefoniczny z Restauracją.

7.2 Administrator Aplikacji wskazuje Usługobiorcy, że Restauracja jest uprawniona do odstąpienia od Umowy, w przypadku:
a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
b) dezaktualizacji zamieszczonej w aplikacji Oferty w sytuacji, gdy Usługobiorca nie zgodził się na alternatywną propozycję dotyczącą Zamówienia złożoną przez Restaurację,

  1. c) przekazania przez Usługobiorcę nieprawidłowego lub nieosiągalnego numeru telefonu lub adresu dostawy.
    3 W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze stron traktuje się ją jako niezawartą. Administrator aplikacji dokona zwrotu płatności uiszczonej przez Usługobiorcę na rzecz Restauracji przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Usługobiorca.

7.4 W przypadku złożenia przez Usługobiorcę fałszywego Zamówienia lub niewykonania przez niego Umowy (w szczególności przez jej nieopłacenie lub nieobecność w miejscu dostawy lub w punkcie odbioru w celu odebrania zamówionych produktów), Administrator Aplikacji jest uprawniony do odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od Usługobiorcy.

7.5 Restauracja jest uprawniona do niezwłocznego odrzucenia Zamówień składanych przez Usługobiorców jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do ich poprawności lub autentyczności. W przypadku odrzucenia przez Restaurację Zamówienia już opłaconego, Administrator Aplikacji przeleje wpłaconą kwotę na rachunek, z którego nastąpiła płatność.

  1. Płatność

8.1 W momencie zawarcia Umowy zgodnie z postanowieniami art. 6.1 niniejszych
„Ogólnych warunków świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy”, po stronie Usługobiorcy powstaje obowiązek płatności na rzecz Restauracji ceny wynikającej z Zamówienia. Podana w Zamówieniu cena stanowi całkowitą cenę jaką Usługobiorca zobowiązany będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem dostawy. Obciążenie Usługobiorcy dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu jego wyraźnej zgody. Usługobiorca może wywiązać się ze wskazanego w zd. pierwszym obowiązku na skutek skorzystania z oferowanych za pośrednictwem Aplikacji Systemów Płatności Online lub przekazując należność kurierowi w momencie dostawy lub płacąc w Restauracji przy odbiorze.

8.2. Zwrot płatności online jest dokonywany w terminie do 10 dni roboczych od momentu uzyskania przez Administratora Aplikacji informacji o odstąpieniu od zawartej Umowy. W przypadku odrzucenia Zamówienia, o którym mowa w art. 7 ust. 5 niniejszych OWU zwrot płatności online jest dokonywany w terminie do 10 dni roboczych od momentu tegoż odrzucenia.

  1. Rozpatrywanie reklamacji

Reklamacje Usługobiorców dotyczące Oferty, Zamówienia lub realizacji Umowy winny być składane bezpośrednio do Restauracji z wykorzystaniem danych kontaktowych podanych w Aplikacji.

  1. Prawo właściwe i właściwość sądów

10.1 Do wykonywania Usług świadczonych przez Administratora aplikacji za pośrednictwem Aplikacji na rzecz Usługobiorców stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), 10.2. Wszelkie spory pomiędzy Administratorem aplikacji, a Usługobiorcą, odnoszące się do realizacji Usług przez Restaurację będą rozpoznawane przez Sąd właściwy miejscowo według przepisów prawa polskiego.

  1. Wgląd i aktualizowanie przechowywanych danych osobowych

Administrator aplikacji przetwarza oraz przechowuje dane osobowe Usługobiorcy pozyskiwane za pomocą Aplikacji w momencie Rejestracji. Przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, w tym możliwość ich poprawiania/zmiany/usunięcia uregulowane zostało szczegółowo w „Polityce prywatności”.